Sunday, March 13, 2011

MAHAL,NYERRR!!!

DON'T HATE ME FOR THE INCREDIBLE FREAK I AM...
DO LOVE ME FOR THE WONDERFUL PERSON NOBODY WILL ADMIT I AM...



(NI BARU LA PURE PERSIAN!!!)


mak.oi...RM 1800??? ceh,tkejut babeng aku!!! takkan la mahal gler??? kencing ke apa org tua ni?? hari ni an ada sorg customer dtg klinik..dia dgn banggabagitau aku yg tu kucing baru dia..baru beli,u...malas r aku nk layan..so,aku nyorok kat dlm bilik ubat..dr dlm aku leh dgr dia (A) dok sembang2 ngn customer lain (B)

A: vaccine ker??
B: tak la..kucing saya sakit! flu..
A: oo?? ni kucing baru sy..br beli smlm..beli kat sunday market..
B: berapa??
A: RM 1800,jer.. (ceh..jer???)
B: haa?? mahal nya..
A: (gelak yg ala2 bangga,kot??)
B: cantik!!!
A: persian..kucing u local ek??
B: aah..local jer..
A: ooo (dlm nada yg bg aku mcm x bez sgt la local tuh..)


kenapa org salu rasa bangga kalo ada persian cats?? apa beza persian & local?? cuma sbb harga & bulu??
hmm..bg aku mbazir gler dorang beli persiaan ni.. sebab??
  1. itu bukan pure persian..(kalo pure bentuk muka mereka flat & hidung lbh kemek)
  2. bulu pure persion lbh kembang bbanding mixed
  3. RM 1800 utk mixed?? baek beli pure!!!
  4. lbh baek beli dr pet shop diiktiraf,kbykkn kucing yg djual dh d vaccine...kalo dr sunday market,peratusan utk dpt wabak lbh tinggi!!!
  5. baek jg local cats..x byk karenah! d samping tu jugak,kita leh selamatkn homeless stray cats..
  6. local cats lagi gemok dr persian...sbb persian nampak gemok hya sbb bulu yg kembang bukan bodyweight!!!
  7. even vet (bos aku sdr) pon bela local cats!!
  8. hmm...dh jadi lumrah hidup manusia,,cuma tpikat pada luaran,kan???
hakikatnya..biar je la..asal korang happy..tapi,mbazir tu amalan syaitan..dr korang bhabis duit beli kucing mahal nak mampos tuh,baik derma kat spca..mana2 rumah plindungn haiwan..kan lbh bgs???



No comments: