Sunday, October 30, 2011

jangan bongkak harta dunia

DON'T HATE ME FOR THE INCREDIBLE FREAK I AM.. 
DO LOVE ME FOR THE WONDERFUL PERSON NOBODY WILL ADMIT I AM...



hari ni antara hari yang pelik,berhadapan dgn org2 yg pelik..bukan laa nak complain pasal kerja sgt..cuma bila berhadapan dgn golongan yg kurang sivik ni mmg menguji tahap kesabaran..selera pun hilang sekaligus..awal pagi tadi,ramai giler customers yg dtg..so,dimulakan cerita bila datang sorang aunt..chinese..kesian..aunt ni nampak x berapa sihat..dahla cuaca panas,dia datang klinik kami dgn hanya mengayuh basikal..aunt ni baik sangat..baru 2 kali dia dtg klinik kami..1st day dia datang,dia bawa 4 ekor kucing..imagine..4 ekor kucing dgn basikal??betapa kasihannya aunt ni..aku n rachel mmg tharu sgt bila tgok aunt ni..betapa kasihnya kepada kucing2 dia,sgp kayuh basikal jauh2 dgn matahari yg terik semata2 nk rawat kucing2 dia..then,automaticly,aku tya diri sendiri "kalau aku,sanggup ke aku buat apa yg aunt ni buat?" haih.. aku x mampu jawab diri sendiri

ni part paling buat aku rasa nk melenting!marah sgt2,dowh..sebab ada seorang lelaki melayu datang..dgn tahap sivik nya mmg tahap mangkuk jamban yg x cuci bertahun2..kot jamban tu lagi wangi laa..bila aunt tu dah balik,keluar dr klinik kami..lelaki ni boleh gelak tbahak2,mengekek macam org kena rasuk setan gurun..sebab apa dia gelihati tetiba?? sebab nya adalah sgt bodoh! sebab dia rasa seorang makcik tua yang kayuh basikal bawa kucing pergi klinik adalah lucu! aku x nampak satu benda lucu pun pasal tu..dia x ada rasa simpati ke?x rasa macam betapa mulianya seorang tua dtg klinik haiwan walhal diri dia sdr x sihat?sorry to say laa. kebanyakan manusia sivik hampeh macam ni adalah dr org bbangsa melayu..sebab? lelaki ni tadi bawak kereta..aunt ni cuma bawa basikal..jgn bongkak sgt la dgn harta dunia awak tu..anytime ALLAH boleh tarik dlm sekelip mata..jgn pandang org sebelah mata..selalunya chinese ni jenis yg merendah diri..dorang nampak je selekeh,tapi hakikatnya dorang lebih kaya dr awak..entah2 boleh beli 5 kereta yg lagi mahal dr kereta awak tu..

honestly,aku rasa kasihan kat girlfriend dia..perempuan tu cuma mampu mengucap "Astaghfirullah" berulang2 kali.. bagi aku..aku paling suka ayat yg keluar dr mulut girlfriend dia
"awak x boleh tau gelak aunt tu macam tu..at least pakai basikal pun dia sanggup susah payah dtg sini demi kucing,demi haiwan..kalau awak? awak sanggup ke?" memandangkan lelaki ni muka x tau malu,x sedar diri..dai buat donno je nan girlfriend dia and keep laughing like stupid monkey!! aku just mampu geleng kepala..girlfriend dia tgok reaksi aku..aku tau girlfriend dia mesti malu nan aku coz ada boyfriend yg kurang otak macam tu..

P/S : aku harap perempuan tu tinggalkan la lelaki ni..awak tu boleh dapat sejuta kali lelaki yang lebih baik dari dia..yang ada otak n hati yang wajar..

4 comments:

Mama Tatami said...

dik, akak ada nangga aunti ya..kesian kan..actually nak nangis tgk kucing dlm guni tu sakit tau.tapi terpaksa sbr n thn rs sebak! i think i notice the guy with his girlfren...

heliza suhaimi said...

yalah,kak..kesian glak2..aunt ya sakit kaki bah..nya tpaksa bak pusak2 ya dlm guni coz nya xda voyager/cage bgs..lagipun sng nya nk bak atas basikal..pusaknya kenak wabak,kak..kesian..kmk tauk ktk nangga org laki ya bah..xsuka mek ngan nya koh..jaik gilak perange..bongkak!

Mama Tatami said...

LIZA, mak pusak yang baru branak kenak wabak juak kah? and pusak dlm cage ya diembak nya? aduss..kesian nya..if mak pusak ya kenak, anak2 pun leh kenak juak. kesian la...

heliza suhaimi said...

semua dah mati,kak :'(
time tok tinggal dua jak pusak nya, ya pun dah nazak..nyawa2 ikan..
sik tauk la camne,dah 2 hari aunt ya x datng..