Monday, November 28, 2011

cat and dog

DON'T HATE ME FOR THE INCREDIBLE FREAK I AM.. 
DO LOVE ME FOR THE WONDERFUL PERSON NOBODY WILL ADMIT I AM...

Sunday, November 27, 2011

pengorbanan ( ? )

DON'T HATE ME FOR THE INCREDIBLE FREAK I AM..
DO LOVE ME FOR THE WONDERFUL PERSON NOBODY WILL ADMIT I AM...

di sebalik hilangnya keyakinan aku terhadap kasih manusia kepada haiwan..setiap hari di uji dgn pelbagai perkara yg meruntun hati,menyakitkan hati..tanpa selindung,memang kadang-kadang patahkan semangat utk teruskan kerjaya..tapi setiap kali itu jugalah sesuatu itu berlaku memujuk hati agar kuatkan perjuangan (cewah..ayat..) haha ..lala <3

ok..ok..seminggu yg lepas ada sorang kakak ni naik basikal dgn sorang uncle..ingatkn husband dia..rupanya mmg bapak saudara dia..mulanya hairan la eh,asal akak ni masuk dgn muka takut2..aku pun naik takutla jugak..seperti kebiasaan..senyum,angguk kepala,sapa...aku tya la.."akak nk beli ke?" dia geleng.. "akak tunggu sini kejap boleh?" hairan.. "kenapa?" ni bukan tempat menunggu la akak oi... "akak tunggu pakcik akak ambil kucing di rumah..tak dapat nak bawa sekali..naik motosikal je" "owh,xpe2..boleh2..tapi,kami tutup 4:30 pm,kak.." jam plak dah tunjukkan pukul 4:00pm..akak cuma senyum..so,aku teruskan la kerja sambil sembang2 dgn Dr.Nur..

15 minit kemudian uncle tu pun dtg..aduh..mmg meruntun hati..sedih sangat (bagi aku la).. dgn kudrat tua uncle tu ikat voyager kucing dia di belakang motosikal yg .... (aku x reti nak sebut) ..perlahan2 uncle & akak tu turunkan..so,Dr.Nur pun periksalah kucing tu.. nasib baik cuma sakit2 biasa..dah bg vitamin tu,insyaALLAH sihatlah..insyaALLAH.. 

dlm ms yg sm.aku terfikir..kenapa orang macam mereka ni sanggup susah payah bawa kucing masuk untuk jumpa vet..walhal kebanyakan yg dtg klinik semuanya kereta mewah2 tapi bila kami tanya kenapa x nak bawa je kucing tu masuk...alasannya "kucing/anjing tu sakit..cirit..bau" duh..kesimpulannya??? 


nampak x peluh kat belakang uncle ni?
kasihan kan ?


ni lah rupa motosikal yang digunakan untuk bawa kucing sakit tu
bertuah kucing ni dapat tuan sebaik ni
semoga tuan kau dirahmatiNYA

Saturday, November 12, 2011

jatuh ditimpa tangga?? oh,tidak !



DON'T HATE ME FOR THE INCREDIBLE FREAK I AM..
DO LOVE ME FOR THE WONDERFUL PERSON NOBODY WILL ADMIT I AM...

Friday, November 11, 2011

MANUSIA oh MANUSIA

DON'T HATE ME FOR THE INCREDIBLE FREAK I AM..
 DO LOVE ME FOR THE WONDERFUL PERSON NOBODY WILL ADMIT I AM...

manusia kejam yang tidak selayaknya wujud di sisi dunia



sekejam-kejam manusia itu pasti ada juga di sudut dunia ini manusia yang mulia hati nya


setiap dari kita dicipta beserta akal,hati yang bisa 
menentukan ke mana tujunya kita sama ada di lorong keramaian
mahupun terpesong ke lorong kegelapan

tak kira la ianya anjing mahupun kucing
sama-sama punya perasaan

Tuesday, November 8, 2011

SI LANUN YANG COMEL

DON'T HATE ME FOR THE INCREDIBLE FREAK I AM..
DO LOVE ME FOR THE WONDERFUL PERSON NOBODY WILL ADMIT I AM...

sleeping beauty la konon? haha
meet YODA
very comel,friendly and gedix cat ever
setiap kali kami masuk bilik kucing,dia akan meowing..
gesel2 badan kat cage
and aku pun keluar kan dia dr cage n peluk ketat2
soooooo cute <3
dia baru lepas buat surgeri dlm 3 hari lepas
mata dia ada jangkitan 
so,mmg x dapat nk selamatkan lagi
so,just buang laa
alhamdulillah,semuanya ok 





Monday, November 7, 2011

FAKTA MENARIK TENTANG KUCING

DON'T HATE ME FOR THE INCREDIBLE FREAK I AM.. 
DO LOVE ME FOR THE WONDERFUL PERSON NOBODY WILL ADMIT I AM...

  • ada 30 batang gigi
  • tidur sekitar 16 jam
  • ada jerawat,bintik hitam
  • umur 6 bulan setara dengan manusia yang berumur 10 tahun
  • boleh hidup sekitar umur 15-20 tahun
  • abad ke-14 di Eropah kucing hitam sering dikaitkan dengan ilmu hitam/sihir (jelmaan ahli sihir yang jahat) , maka dengan itu semua kucing hitam akan dibakar hidup-hidup,dilempar dari kawasan tinggi dan pelbagai lagi cara kejam digunakan untuk menghapus kucing hitam.
  • Boleh bermimpi ,berdengkur dan juga kentut.
  • Mesir kuno percaya kucing adalah jelmaan Dewi Bast . Sesiapa yang didapi mendera kucing akan dihukum bunuh.
  • Boleh hasilkan 100 bunyi vokal
  • misai adalah antena mereka untuk menentukan arah
  • boleh melihat sesuatu objek biarpun dalam gelap
  • kebanyakkan kucing tiak mempunyai bulu mata
  • mampu selamat dari ketinggian 30 kaki
  • boleh melihat 6 kali lebih baik dari manusia
  • dunia kucing sebenarnya adalah hitam dan putih
  • mampu hidup walaupun hanya dengan kurang dari 4 kaki
  • mempunyai rasa sakit,marah,sedih..sama seperti manusia
  • secara semulajadinya kucing memang tidak mandi
  • mereka akan keguguran bulu sekiranya cuaca terlalu panas,stress atau juga pada musim mengawan
  • kucing jantan akan kencing “spray” di kawasan-kawasan tertentu bagi menanda wilayahnya.
  • Kucing akan menggonggong anaknya dengan menggigit leher (lapisan kulit luar) semasa memindahkan anak nya ke kawasan yang baru.
  • Makanan kegemaran kucing adalah ikan.

KUCING ATAS KUCING

DON'T HATE ME FOR THE INCREDIBLE FREAK I AM.. 
DO LOVE ME FOR THE WONDERFUL PERSON NOBODY WILL ADMIT I AM...

Friday, November 4, 2011

MANUSIA JAHANAM!!!

DON'T HATE ME FOR THE INCREDIBLE FREAK I AM..
DO LOVE ME FOR THE WONDERFUL PERSON NOBODY WILL ADMIT I AM...



JAHANAM punya manusia !!!
kau siat kulit kucing yang tak berdosa ni sambil tersenyum girang ?
kaulah manusia BEDEBAH !!!
aku harap kau mati nanti pun siksa macam ni jugak !!!

sekian...

Wednesday, November 2, 2011

my new DARLING

DON'T HATE ME FOR THE INCREDIBLE FREAK I AM.. 
DO LOVE ME FOR THE WONDERFUL PERSON NOBODY WILL ADMIT I AM...

name given : LAU PAN (meaning tokei)
sex : MALE
age : about 3 months plus
colour : TABBY
weight : 650 GRAM
origin : stray kitten at Jalan Rubber,Kuching







i found this stray little cute kitten on 30th October,Sunday..
actually not "i"
my colleague,Rachel found it at our back door clinic..
i think someone thrown it away laa..
then,Dr Nur took it..dewormed and....
and i fell in love with him
so,i decided to bring it to my house
plus,x de lagi kucing colour ni..
cute kan?
tapi satu je laa yg x larat..
it's very "talkative"
meowing the whole night n day
haih..