Sunday, November 27, 2011

pengorbanan ( ? )

DON'T HATE ME FOR THE INCREDIBLE FREAK I AM..
DO LOVE ME FOR THE WONDERFUL PERSON NOBODY WILL ADMIT I AM...

di sebalik hilangnya keyakinan aku terhadap kasih manusia kepada haiwan..setiap hari di uji dgn pelbagai perkara yg meruntun hati,menyakitkan hati..tanpa selindung,memang kadang-kadang patahkan semangat utk teruskan kerjaya..tapi setiap kali itu jugalah sesuatu itu berlaku memujuk hati agar kuatkan perjuangan (cewah..ayat..) haha ..lala <3

ok..ok..seminggu yg lepas ada sorang kakak ni naik basikal dgn sorang uncle..ingatkn husband dia..rupanya mmg bapak saudara dia..mulanya hairan la eh,asal akak ni masuk dgn muka takut2..aku pun naik takutla jugak..seperti kebiasaan..senyum,angguk kepala,sapa...aku tya la.."akak nk beli ke?" dia geleng.. "akak tunggu sini kejap boleh?" hairan.. "kenapa?" ni bukan tempat menunggu la akak oi... "akak tunggu pakcik akak ambil kucing di rumah..tak dapat nak bawa sekali..naik motosikal je" "owh,xpe2..boleh2..tapi,kami tutup 4:30 pm,kak.." jam plak dah tunjukkan pukul 4:00pm..akak cuma senyum..so,aku teruskan la kerja sambil sembang2 dgn Dr.Nur..

15 minit kemudian uncle tu pun dtg..aduh..mmg meruntun hati..sedih sangat (bagi aku la).. dgn kudrat tua uncle tu ikat voyager kucing dia di belakang motosikal yg .... (aku x reti nak sebut) ..perlahan2 uncle & akak tu turunkan..so,Dr.Nur pun periksalah kucing tu.. nasib baik cuma sakit2 biasa..dah bg vitamin tu,insyaALLAH sihatlah..insyaALLAH.. 

dlm ms yg sm.aku terfikir..kenapa orang macam mereka ni sanggup susah payah bawa kucing masuk untuk jumpa vet..walhal kebanyakan yg dtg klinik semuanya kereta mewah2 tapi bila kami tanya kenapa x nak bawa je kucing tu masuk...alasannya "kucing/anjing tu sakit..cirit..bau" duh..kesimpulannya??? 


nampak x peluh kat belakang uncle ni?
kasihan kan ?


ni lah rupa motosikal yang digunakan untuk bawa kucing sakit tu
bertuah kucing ni dapat tuan sebaik ni
semoga tuan kau dirahmatiNYA

1 comment:

Aziri Pauzi said...

kuceng saya pulak takut kalau bawak naik kereta. Akan berbunyi lah dia sepanjang perjalanan kalau maw bawak dia ke vet utk monthly appointment dgn doktor.

Baca kisah ni, agak meruntun hati.
Camne lah agaknya encik Tsurara saya tu kalau letak ats motor macam uncle tu buat?

(tsk-tsk-tsk)

*moga uncle yg baik hati ni diberkati selalu sbb sayang pada nyawnyaw*

http://totallymejah.blogspot.com/