Tuesday, May 1, 2012

KEHILANGAN

DON'T HATE ME FOR THE INCREDIBLE FREAK I AM.. 
DO LOVE ME FOR THE WONDERFUL PERSON NOBODY WILL ADMIT I AM...

bila melihat orang lain menangis meratapi kematian kucing mereka,bagi aku memang perkara yang amat menyakitkan,memilukan..tumpang sekali menangis pun pernah..tapi,Dr.Audrey selalu ingatkan "jangan menangis depan customer..nanti mereka bertambah sedih"..setiap kali ada kematian depan mata,memang akan rasa macam satu kehilangan yang besar..jadi,kami yang terpaksa berhadapan hari-hari dengan situasi yang macam ni memang pelakon yang hebat,walaupun kadang2,air mata pun bergenangan di kelopak mata..

tapi hari ni aku dapat tawaran berlakon menangis dengan sebaknya..aku tak dapat nak elak..aku terima dengan redha biarpun memang berat hati nak lepaskan..bapak pun dapat adegan yang sama..nampak ada air jernih di kelopak mata beliau..mak diam je..cepat2 masuk bilik..mak,liza paham! hari ni,hari yang sangat pilu di mana aku terpksa tgok dgn mata sdr LAU PAN dikebumikan..kasihannya..yg plg sedih tu x sempat pun nk ucap selamat tinggal kat Lau Pan..yg paling tak boleh tahan tu,baru je semalam dia tetiba cirit,muntah..so,pagi tadi cepat2 bawa pergi klinik mmandangkan hari ni klinik cuma buka half day..sempatla Dr.Nur rawat,sediakan ubat..balik rumah,bagi dia minum,letak dlm cage..Lau Pan tertidur..aku masuk bilik,lelapkan mata..

tepat jam 4 petang,bapak dan mak panggil..dengar suara bapak macam lain macam je..hati terus berdebar-debar..pergi kat cage Lau Pan..ok..masa tu terus menangis..memang tak boleh tahan lagi dah..dengan mata bengkak bagai..Lau Pan dah pergi selama-lamanya..sebak sangat! cuma mampu jaga Lau Pan 4 bulan je lepas adopted dia dulu..takkan lupakan Lau Pan sampai bila2!!!!


ni pic masa baru adopted
2 months


the last pic i took
sayang Lau Pan



P/S : cuma orang yang pernah kehilangan kucing tersayang akan faham apa itu "kehilangan"