Tuesday, May 1, 2012

KEHILANGAN

DON'T HATE ME FOR THE INCREDIBLE FREAK I AM.. 
DO LOVE ME FOR THE WONDERFUL PERSON NOBODY WILL ADMIT I AM...

bila melihat orang lain menangis meratapi kematian kucing mereka,bagi aku memang perkara yang amat menyakitkan,memilukan..tumpang sekali menangis pun pernah..tapi,Dr.Audrey selalu ingatkan "jangan menangis depan customer..nanti mereka bertambah sedih"..setiap kali ada kematian depan mata,memang akan rasa macam satu kehilangan yang besar..jadi,kami yang terpaksa berhadapan hari-hari dengan situasi yang macam ni memang pelakon yang hebat,walaupun kadang2,air mata pun bergenangan di kelopak mata..

tapi hari ni aku dapat tawaran berlakon menangis dengan sebaknya..aku tak dapat nak elak..aku terima dengan redha biarpun memang berat hati nak lepaskan..bapak pun dapat adegan yang sama..nampak ada air jernih di kelopak mata beliau..mak diam je..cepat2 masuk bilik..mak,liza paham! hari ni,hari yang sangat pilu di mana aku terpksa tgok dgn mata sdr LAU PAN dikebumikan..kasihannya..yg plg sedih tu x sempat pun nk ucap selamat tinggal kat Lau Pan..yg paling tak boleh tahan tu,baru je semalam dia tetiba cirit,muntah..so,pagi tadi cepat2 bawa pergi klinik mmandangkan hari ni klinik cuma buka half day..sempatla Dr.Nur rawat,sediakan ubat..balik rumah,bagi dia minum,letak dlm cage..Lau Pan tertidur..aku masuk bilik,lelapkan mata..

tepat jam 4 petang,bapak dan mak panggil..dengar suara bapak macam lain macam je..hati terus berdebar-debar..pergi kat cage Lau Pan..ok..masa tu terus menangis..memang tak boleh tahan lagi dah..dengan mata bengkak bagai..Lau Pan dah pergi selama-lamanya..sebak sangat! cuma mampu jaga Lau Pan 4 bulan je lepas adopted dia dulu..takkan lupakan Lau Pan sampai bila2!!!!


ni pic masa baru adopted
2 months


the last pic i took
sayang Lau Pan



P/S : cuma orang yang pernah kehilangan kucing tersayang akan faham apa itu "kehilangan"


3 comments:

Mama Tatami said...

Dear Liza,
Takziah di atas kehilangan Beloved Lau Pan. Akak sangat memahami apa erti kehilangan sicomel kesayangan. memang kita ni jadi pelakon airmata yang hebat- kalah Azean Erdawaty:P.
Anyway...the sorrow is still dwelling in my little heart, though time can heal. Itu lah kuasa Allah. Dia yang menentukan segalanya. Dia pinjamkan pada kita mereka yang comel untuk seketika kemudian Beliau mengambil mereka kerana sudah sampai masanya untuk pergi. Sudah pasti Jasper dan Lau Pan gembira di sana. bermain, berlari, makan makan, cakar cakar, gigit git dan sihat ceria di SisiNya. Semoga kita semua dapat bersatu di suatu masa bila sudah sampai masanya:) Hanya Allah maha mengetahui. Dia Maha Besar. Akak rindu...

heliza suhaimi said...

at rainbow bridge we'll find them,kak..mudahan Jasper n Lau Pan bkawan kat sinun kelak..takziah jugak untuk akak..sedih tgok kehilangan yg akak sekeluarga alami hari tu..sorry jugak bagi pihak klinik coz x mampu nk selamatkn Jasper..kamek pun rindu :')

Mama Tatami said...

Bg akak, pihak klinik dah buat yg sgt terbaek for furbaby akak, jasper. I was so grateful that she was in good hands though she has gone. The vet n staf sgt baik ngan anak bulus akak ya walau asalnyer dari jalanan. It touched my heart deeply inside to see their endeavours in saving my furbaby. Ya kita doakan, Lau Pan dan Jasper berkawan di sana, rainbow bridge. My thoughts n prayers go with both of them. Luv Jasper n Lau Pan. X care if people call us freak for liking cats so much kan. Yg penting kita bahagia:-) take k liza. Tq for your soothing words too.